Direct naar hoofdinhoud
×

ZomerBob

In de zomermaanden voeren we campagne om rijden onder invloed te voorkomen. Dit gebeurt door automobilisten en hun passagiers te stimuleren samen de Bob-afspraak te maken en die consequent na te leven. Bob is daarbij degene die geen alcohol drinkt en de anderen veilig thuis brengt. Door het gebruik van alcohol kan immers de verkeersveiligheid in gevaar komen.

Lees meer

Bob, ook als je naar een tuinfeest gaat 
De focus in de campagne is gericht op automobilisten, alleen rijders en samen rijders, die met de auto naar locaties gaan waar alcohol wordt geschonken tijdens allerlei zomerse activiteiten. Denk aan automobilisten en hun passagiers die naar een zomers evenement gaan, een terrasje gaan pikken, naar een (examen)feestje gaan, naar een BBQ gaan bij familie en vrienden en bij dat bezoek alcohol drinken Juist in die situaties kunnen automobilisten door de gezellige sfeer en het groepsproces in de verleiding komen om alcohol te drinken, ook al hebben ze zich (al dan niet op basis van een afspraak met anderen) voorgenomen om als Bob nuchter te blijven.

De letter ‘O’ in het Bob-logo is op de attentieborden langs de snelwegen steeds vervangen door een item dat toepasselijk is op het thema ‘zomerse feestjes’ zoals een BBQ, een opblaasstoel, een buitenlamp en platenspeler. Op een aansprekende manier wordt opnieuw de aandacht gevestigd op het cruciale keuzemoment voor het maken van de Bob-afspraak: liefst vóór het feestje, maar in ieder geval voordat er alcohol geschonken wordt. Met de payoff ‘Kom veilig thuis’ wordt het belang van die afspraak voor een veilige thuisreis nog eens benadrukt. Meer informatie op www.komveiligthuis.nl/bob .

Campagne

Landelijk worden attentieborden langs de snelwegen geplaatst. In Limburg wordt deze campagne ondersteund door posters langs invalwegen, advertenties in dag- en weekbladen, persbericht en sociale media berichten. Verder zullen in de zomerperiode campagneteams evenementen en festivals bezoeken om in gesprek te gaan over rijden onder invloed. Waar en wanneer is zo spoedig mogelijk terug te vinden in de agenda.

De advertenties en het persbericht staan in de toolkit onderaan deze pagina. Verder zijn hier ook de verschillende soorten posters en voorbeelden voor sociale media berichten en bijbehorend  beeldmateriaal te downloaden die partners kunnen gebruiken voor hun communicatiekanalen. Dit materiaal is vrijelijk te gebruiken ter ondersteuning van eigen campagnes. Klik hier voor de digitale campagneinfo.

Materialen

Zoals steeds het geval is, ontvangen alle campagnekalenderdeelnemers het campagnemateriaal in de gebruikelijke hoeveelheden. Om extra materialen aan te vragen mail naar info@rovl.nl.  Bijbestellen kan, zolang de voorraad strekt. Bij de bestelling duidelijk aan geven welke poster en postergrootte je wilt ontvangen. De posters zijn beschikbaar  in de uitingen Bob, ook als je naar een tuinfeest gaat en Bob, ook als je naar een terrasje gaat en in de formaten 50 X 76 cm en 84 X 118 cm.

Heb je ook interesse of wil je een eigen actie houden, stuur dan een mail naar info@rovl.nl.

Deel deze pagina op: